Prezes UOKiK uzyskał nominację do Grupy Wysokiego Szczebla ds. aktu o rynkach cyfrowych
uokik logo2.png
20.04.2023
Komunikaty UOKiK

Prezes UOKiK uzyskał nominację do Grupy Wysokiego Szczebla ds. aktu o rynkach cyfrowych

Ponad 3 mln zł kary dla Raiffeisen Bank - decyzja Prezesa UOKiK
uokik logo.png
20.04.2023
Komunikaty UOKiK

Ponad 3 mln zł kary dla Raiffeisen Bank - decyzja Prezesa UOKiK

Raiffeisen Bank International dokonał bezprawnie jednostronnej zmiany umowy o kredyt hipoteczny w zakresie nowych numerów kont do spłaty i obsługi kredytów. W efekcie konsumenci byli zdezorientowani - nie wiedzieli, na który rachunek wpłacać pieniądze, co powodowało opóźnienia w spłacie rat, a w niektórych sytuacjach wszczęcie windykacji względem kredytobiorców. Prezes UOKiK nałożył na bank karę w wysokości ponad 3,1 mln zł.

Czytaj więcej
Plac zabaw czy plac obaw?
na pierwszym planie siedzisko huśtawki zaczepionej na metalowych łańcuchach. W tle nowoczesny plac zabaw z sprzętem dla dzieci w kolorach czerwonym i zielonym.
20.04.2023
Komunikaty UOKiK

Plac zabaw czy plac obaw?

Jesteś zarządcą lub właścicielem placu zabaw? – UOKiK przygotował rady, jak dbać o takie miejsca → wejdź na placezabaw.uokik.gov.pl Jesteś rodzicem lub opiekujesz się dzieckiem? – sprawdź, na co szczególnie zwracać uwagę na placach zabaw. Na naszym Twitterze i Instagramie również znajdziesz porady na ten temat.

Czytaj więcej
Prawie 2,5 mln zł kary dla spółki Merida Polska
na zdjęciu widać człowieka jadącego na rowerze, posiada kask i strój turysty. Przejeżdża obok pól i łąk. W oddali widać wzgórze pokryte lasem
20.03.2023
Komunikaty UOKiK

Prawie 2,5 mln zł kary dla spółki Merida Polska

Spółka Merida przez 6 lat zabraniała swoim dystrybutorom sprzedaży rowerów przez internet. Spowodowało to podział rynku i ograniczenie konsumentom możliwości wyboru jedynie do najbliższych sklepów stacjonarnych. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na spółkę karę w wysokości prawie 2,5 mln zł.

Czytaj więcej
O prawach konsumenta również w mediach społecznościowych
uokik logo.png
20.03.2023
Komunikaty UOKiK

O prawach konsumenta również w mediach społecznościowych

Czy wiesz kiedy jesteś konsumentem? Czy zawsze masz prawo do reklamacji? Nie zapomnij o nowej odsłonie portalu prawakonsumenta.uokik.gov.pl. To praktyczny przewodnik po Twoich najważniejszych prawach konsumenta. Na naszym Twitterze i Instagramie również znajdziesz porady na ten temat.

Czytaj więcej
Prawa konsumenta - poznaj, korzystaj i podaj dalej!
20.03.2023
Komunikaty UOKiK

Prawa konsumenta - poznaj, korzystaj i podaj dalej!

Z okazji Światowego Dnia Konsumenta inaugurujemy portal prawakonsumenta.uokik.gov.pl w nowej odsłonie. Zmieniliśmy szatę graficzną i zaktualizowaliśmy treść. Ostatnie zmiany przepisów dotyczą też reklamacji – przypominamy, jakie masz prawa!

Czytaj więcej
Raport Komisji Europejskiej - Polska w gronie liderów wśród państw dbających o bezpieczeństwo produktów
czarny znak wykrzyknika na trójkątnym znaku w kolorze żółtym z czarną obwódka
20.03.2023
Komunikaty UOKiK

Raport Komisji Europejskiej - Polska w gronie liderów wśród państw dbających o bezpieczeństwo produktów

W 2022 r. UOKiK przekazał 173 zgłoszenia dotyczące ponad 1,6 mln sztuk niebezpiecznych produktów do systemu Safety Gate/RAPEX. Ta liczba plasuje nas na 3. miejscu wśród krajów uczestniczących w systemie (za Niemcami i Francją). Polska jest również na 2. miejscu jeśli chodzi o wycofania bądź odzyskania od konsumentów niebezpiecznych produktów (za Portugalią). Najwięcej zgłoszeń dotyczyło zabawek, sprzętu elektrycznego i oświetleniowego oraz maszyn.

Czytaj więcej
Deutsche Bank Polska - 5,7 mln zł kary i obowiązek zwrotu opłat za zaświadczenia o kredytach i pożyczkach
Na zdjęciu widoczna jest części banknotu o nominale 50 franków szwajcarskich leżąca na innych banknotach o tym samym nominale Obraz myshoun z Pixabay
20.03.2023
Komunikaty UOKiK

Deutsche Bank Polska - 5,7 mln zł kary i obowiązek zwrotu opłat za zaświadczenia o kredytach i pożyczkach

Ponad 5,7 mln zł kary nałożył Prezes UOKiK Tomasz Chróstny na Deutsche Bank Polska za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów. Przedsiębiorcy nie mogą jednostronnie zmieniać niedozwolonych postanowień. Konsumentom przysługuje zwrot poniesionych opłat pobranych przez bank w oparciu o zmieniony cennik.

Czytaj więcej
Już niedługo 15 marca - Światowy Dzień Konsumenta
uokik logo2.png
13.03.2023
Komunikaty UOKiK

Już niedługo 15 marca - Światowy Dzień Konsumenta

Z tej okazji przypomnimy o podstawowych prawach każdego z nas oraz podpowiemy, gdzie szukać wiedzy i pomocy. Prawa konsumenta – poznaj, korzystaj i podaj dalej!

Czytaj więcej
Prezentowanie cen w serwisach internetowych z biletami - działania Prezesa UOKiK
uokik logo.png
10.03.2023
Komunikaty UOKiK

Prezentowanie cen w serwisach internetowych z biletami - działania Prezesa UOKiK

Uwaga na komunikaty: cena za bilet na koncert „od 100 zł”. Na końcowym etapie zamówienia może się okazać, że nawet za najtańszy zapłacisz więcej, bo serwis doliczy obowiązkową opłatę. Prezes UOKiK postawił spółce eBilet zarzut wprowadzania konsumentów w błąd co do rzeczywistej ceny oferowanych biletów. Spółki Eventim i Ticketmaster otrzymały wezwanie do zmiany praktyk.

Czytaj więcej
Działalność UOKiK w 2022 roku
10.03.2023
Komunikaty UOKiK

Działalność UOKiK w 2022 roku

Ponad 950 decyzji z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów, prawie 430 mln zł nałożonych kar. Blisko 20 tys. kontroli sprawdzających jakość i bezpieczeństwo zabawek, ubrań oraz produktów codziennego użytku. Przedstawiamy podsumowanie działań UOKiK w 2022 r.

Czytaj więcej
Logo Produkt Polski
Logo polub polubowne
Europejskie Centrum Konsumenckie
Prawa Konsumenta