Ulubiona lalka, plastikowy dinozaur, gumowa kaczka - ile ftalanów w zabawce? Kontrola Inspekcji Handlowej
Frytki i chipsy - postępowania wyjaśniające
Czy producenci frytek i chipsów nieuczciwie wykorzystują swoją przewagę kontraktową wobec rolników - dostawców ziemniaków? Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowania wyjaśniające w sprawie praktyk znaczących podmiotów działających na tym rynku.
Programy "Ulga od długu" i "Spłacam swoje długi" pełne naruszeń - decyzje Prezesa UOKiK
Mieli pomagać konsumentom wyjść ze spirali zadłużenia, tymczasem sami naruszali ich prawa. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zakwestionował praktyki i postanowienia umowne stosowane przez kancelarię Certo. Łączne kary dla spółki wyniosły blisko 640 tys. zł.
Ochrona konkurencji - nowelizacja ustawy weszła w życie
Doprecyzowanie uprawnień dochodzeniowych Urzędu, zwiększenie niezależności organu antymonopolowego, kadencyjność Prezesa UOKiK, a także nowe rozwiązania dotyczące programu leniency. To tylko niektóre zmiany w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów, które weszły w życie 20 maja. Przyjęcie tych rozwiązań jest związane z implementacją unijnej dyrektywy ECN+.
Siła przyciągania - zawsze bezpieczna? Zabawki magnetyczne po kontroli Inspekcji Handlowej
Cykl #BezpiecznyMaluch – prezentujemy wyniki kontroli: cyferek i literek, puzzli, klocków i książeczek. Sprawdziliśmy siłę przyciągania się magnesów, małe elementy i oznakowanie. W trzech zabawkach dopuszczalna siła przyciągania była przekroczona. Dlaczego to niebezpieczne? Dowiesz się z raportu.
Stracisz dane, stracisz pieniądze! - razem na rzecz konsumentów
Ponad 200 mediów i instytucji włączyło się w kampanię Prezesa UOKiK „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”. Ostrzegamy konsumentów przed próbami wyłudzania danych i pieniędzy. Dziękujemy za szeroki odzew i zachęcamy do dalszej współpracy.
Kontrola tych najsłodszych. IH sprawdziła pluszaki
Zbliża się Dzień Dziecka. Rozpoczynamy cykl #BezpiecznyMaluch i pokazujemy wyniki kontroli zabawek miękkich – pluszaków, piłek, lalek. Rwaliśmy je, podpalaliśmy i zgniataliśmy, aby sprawdzić, czy będą bezpiecznym prezentem dla najmłodszych. Na 30 modeli 11 nie spełniało wymagań konstrukcyjnych lub formalnych. Najczęstsze błędy to: występowanie zbyt małych elementów w zabawkach, łatwy dostęp do wypełnienia, brak danych producenta i importera oraz wymaganych ostrzeżeń.
#18 Webinar dla konsumentów | 31.05
Konsument przed osiemnastką Umowy dnia codziennego – jak wykorzystać swoje kieszonkowe? Webinar
Opłata za małe zamówienie lub za dostawę w deszcz? - Glovo z zarzutami
Opłata serwisowa, za małe zamówienie czy za opakowanie? Zamawiający w Glovo nie wiedzieli, ile wyniesie koszt całości zamówienia. Drip pricing to dodawanie na ostatnim etapie składania zamówienia niezapowiedzianych wcześniej dodatkowych, obowiązkowych opłat. Niektóre elementy interfejsu Glovo dotyczące kosztów zamówienia mogą być mało widoczne dla konsumenta. Prezes UOKiK postawił platformie Glovo zarzuty wprowadzania konsumentów w błąd, za które grozi kara do 10 proc. obrotu.
UOKiK dla studentów - zgłoś się na Summer Camp
Zbliżają się wakacje. Niektórzy szukają miejsca na urlop, inni... studenckich praktyk. Napisz krótką pracę, nagraj wizytówkę i wygraj udział w letnich warsztatach z ochrony konkurencji – Summer Camp UOKiK ’23.
Jak obliczać i prezentować obniżki cen - wyjaśnienia Prezesa UOKiK
Przedsiębiorco, informujesz o promocji? Od 1 stycznia br. masz obowiązek podawać najniższą cenę z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Z kontroli i monitoringu rynku przeprowadzonych przez UOKiK wynika, że sprzedawcy często popełniają błędy przy oznaczaniu obniżek. Kto, kiedy i w jaki sposób musi podawać najniższą cenę z 30 dni przed obniżką? Sprawdź w wyjaśnieniach Prezesa UOKiK.