UOKiK sprawdzi, czy producenci odzieży Lavard i Lord podawali prawdziwy skład surowcowy ubrań
BNP Paribas i Bank Pocztowy z karami za utrudnianie skorzystania z wakacji kredytowych
BNP Paribas Bank Polska oraz Bank Pocztowy bezprawnie ograniczały w bankowości elektronicznej możliwość złożenia wniosków o wakacje kredytowe tylko do maksymalnie 2 lub 4 zamiast 8 miesięcy. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na banki kary w łącznej wysokości blisko 3 mln zł za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów.
Stracisz dane, stracisz pieniądze! - moc edukacji
Trwa ogólnopolska kampania Prezesa UOKiK „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”. Cały czas zachęcamy do włączania się w akcję. Naszym obecnym partnerom – dziękujemy! Jak działają internetowi oszuści? SMS-y, złośliwe linki – co z nimi zrobić, na co uważać? Dowiedz się! Zapraszamy na webinar 18 stycznia, godz. 13:00.
#PrawaKonsumenta2023 - Prezes UOKiK mówi "sprawdzam" podziel się
Rzekome obniżki cen, fałszywe opinie konsumentów w sieci, źle oznaczone płatne reklamy w wynikach wyszukiwania? Prezes UOKiK sprawdza, jak rynek dostosował się do nowych przepisów wynikających z implementacji dyrektywy Omnibus. Na pierwszy ogień idzie informowanie o obniżkach cen - ruszają kontrole Inspekcji Handlowej w 6 sieciach handlowych, a do ok. 40 przedsiębiorców zostały wysłane wystąpienia w sprawie możliwych nieprawidłowości.
Karcher - kara za długoletnią zmowę
Ceny sprzedaży urządzeń i systemów czyszczących marki Kärcher były sztucznie zawyżane przez ponad 20 lat. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na spółkę Karcher 26 mln złotych kary. Kara byłaby znacząco wyższa, jednak przedsiębiorca skorzystał z programu łagodzenia kar leniency.
Agri Plus - decyzja Prezesa UOKiK
Spółka Agri Plus z grupy kapitałowej Animex, jeden z największych organizatorów tuczu trzody chlewnej w Polsce, odbierała hodowcom rekompensaty przyznane im przez państwo za straty związane z ASF. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na przedsiębiorcę ponad 68 mln zł za nieuczciwe wykorzystywanie przewagi kontraktowej.
#13 Webinar dla konsumentów | 18.01
SMS-y, złośliwe linki – co z nimi zrobić i na co uważać? Dowiedz się, jak nie paść ofiarą cyberoszustów. Weź udział w webinarze.
Klauzule podnoszące ceny - Prezes UOKiK sprawdza deweloperów
Czy we wzorcach umów deweloperskich pojawiają się klauzule waloryzujące ceny nieruchomości? Prezes UOKiK w ramach postępowania wyjaśniającego prowadzi badanie rynku branży - sprawdzonych zostanie blisko 90 przedsiębiorców.
Nieuczciwe praktyki w fotowoltaice - ponad 28 mln zł kary dla BO Energy
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzję, w której nałożył ponad 28 mln zł kary na spółkę BO Energy (wcześniej FG Energy). Zakwestionowane praktyki to m.in. utrudnianie konsumentom bezkosztowego odstąpienia od umowy, wprowadzanie ich w błąd co do współpracy z Ministerstwem Klimatu i co do bezpłatności audytu. Spółka będzie musiała zwrócić pieniądze konsumentom, którzy odstąpili od umowy.
Rok Internetu za darmo w T-Mobile? Zarzuty Prezesa UOKiK
Hasło „1200 GB za darmo przez rok” może wprowadzać w błąd, a warunki promocji nie zostały wyraźnie objaśnione. Sposób prezentacji reklamy w przestrzeni miejskiej jest dla konsumentów nieczytelny. T-Mobile grozi kara do 10 proc. obrotu.
#PrawaKonsumenta2023 - co się zmieni od 1 stycznia?
Dla kupujących on-line: weryfikacja opinii w Internecie, jasne zasady plasowania ofert, aktualizacje treści i usług cyfrowych. Dla miłośników wyprzedaży: transparentne informacje o obniżkach cen. Dla wszystkich - nowe zasady reklamacji wadliwych produktów. Dla seniorów: koniec z umowami o kredyt i przyjmowaniem od razu zapłaty na pokazach handlowych i wycieczkach.