Niebezpieczna elektronika - kontrola Inspekcji Handlowej
Sieci handlowe Auchan i Intermarche z zarzutami Prezesa UOKiK
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił Auchan Polska i SCA PR Polska (Intermarche) zarzuty nieuczciwego wykorzystywania przewagi kontraktowej wobec dostawców produktów rolno-spożywczych. Zarzuty wobec Intermarche dotyczą ustalania warunków współpracy w trakcie jej trwania oraz uzyskiwania rabatów, pomimo niespełnienia warunków, od których pierwotnie uzależniono ich udzielenie. Zarzuty wobec Auchan dotyczą nieuzasadnionego pobierania opłat od kontrahentów.
Ponad 7 mln zł kar Prezesa UOKiK za zmowę przetargową na rynku odpadów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary za zmowę przetargową na siedmiu przedsiębiorców zajmujących się m.in. odbiorem odpadów. Utworzone przez firmy konsorcjum służyło ograniczeniu konkurencji w zamówieniach publicznych organizowanych przez związek gmin aglomeracji poznańskiej. Zmowy przetargowe są szczególnie szkodliwe, gdy dotyczą zamówień publicznych, ponieważ narażają na straty ogół społeczeństwa.
Med Professional z zarzutami Prezesa UOKiK za pokazy
Zaproszenia pod fałszywym pretekstem, wprowadzanie w błąd co do nagród, utrudnianie odstąpienia od umowy – takie nieuczciwe praktyki mogła stosować firma Med Professional. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny w grudniu 2022 r. wszczął postępowanie przeciw tej spółce, kara finansowa grozi także osobie zarządzającej. 1 stycznia 2023 r. weszły w życie przepisy ograniczające nieuczciwe praktyki na pokazach handlowych.
Kolejni przedsiębiorcy ukarani za opóźnienia w płatnościach
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dziewięć decyzji w sprawach zatorów płatniczych. Na trzech przedsiębiorców nałożył kary finansowe w łącznej wysokości prawie miliona złotych. Przypominamy, że od 8 grudnia 2022 r. obowiązują znowelizowane przepisy ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.
Zamów w ciągu 2 godzin, a my i tak nie dostarczymy - Prezes UOKiK stawia zarzuty Amazon
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie przeciwko firmie Amazon. Zarzuty dotyczą wprowadzania w błąd co do momentu zawarcia umowy sprzedaży, dostępności produktów, terminów dostaw i uprawnień konsumentów. Spółce grozi kara do 10 proc. obrotu.
Wakacje.pl z zarzutami Prezesa UOKiK za mylące ceny
Szukasz wyjazdu na ferie zimowe? Uważaj na ceny, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania ofert w portalu Wakacje.pl. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił spółce Wakacje.pl zarzut wprowadzania konsumentów w błąd. Przedsiębiorcy grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu.
Nie dać się czadowi. Wspólna kontrola UOKIK, IH I KAS
Tlenek węgla to cichy zabójca – nie ma smaku, zapachu ani barwy. Sprawny czujnik czadu zmniejsza zagrożenie zatruciem czadem. Publikujemy wyniki wspólnego projektu UOKiK, IH i KAS – kontroli bezpieczeństwa ok. 13 tys. urządzeń importowanych spoza Unii Europejskiej. Tylko jeden model czujnika nie przeszedł badań laboratoryjnych. Najwięcej błędów dotyczyło oznakowania produktów. Pobierz raport i wykaz skontrolowanych urządzeń.
Pozyskiwanie kapitału przez weksle - kary dla BREWE Leasing
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzję wobec spółki BREWE Leasing, która wystawia weksle, by pozyskać od konsumentów środki na swoją działalność. Firma wprowadza konsumentów w błąd co do bezpieczeństwa ich pieniędzy i obiecywanych zysków. Prezes Urzędu nałożył na spółkę ponad 150 tys. zł kar i nakazał jej natychmiast zaniechać kwestionowanych praktyk.
Firma oferująca inwestycje w quady z zarzutami Prezesa UOKiK
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie przeciwko firmie Total Finance z Warszawy, która oferowała inwestycje w pojazdy i czerpanie zysków z ich wynajmu. Zarzuty dotyczą wprowadzania konsumentów w błąd co do braku ryzyka takiej inwestycji, a także co do danych quadu wskazanego w umowie. Przedsiębiorcy grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu.
Kara Prezesa UOKiK dla Poczty Kwiatowej
Prezes UOKiK nałożył na spółkę Poczta Kwiatowa karę w wysokości ponad 1,6 mln zł za stosowanie niedozwolonego postanowienia umownego. Poczta Kwiatowa nie gwarantowała dostarczenia na czas kwiatów lub upominków w dni szczególnego zapotrzebowania na jej usługi - Dzień Babci, Dzień Dziadka, Walentynki, Dzień Kobiet, Dzień Matki i Dzień Ojca. W komunikacji marketingowej Poczta Kwiatowa zachęcała do składania zamówień na święta, w które nie gwarantowała terminowej realizacji usługi.