Skargi na wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej
Oprócz tego, że możesz poskarżyć się na zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez pracowników Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Rzeszowie, przysługuje Ci również prawo do złożenia skargi na organ Inspekcji Handlowej w województwie podkarpackim – Podkarpackiego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej.
Sprawdź jak to zrobić.
Czego może dotyczyć skarga? |
Skarga może dotyczyć między innymi:
- zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez organ Inspekcji Handlowej – Podkarpackiego Wojewódzkiego Inspektorat Inspekcji Handlowej,
- naruszenia praworządności lub interesów skarżących,
- przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw.
O tym, czy twoje pismo zostanie zakwalifikowane jako skarga na organ decyduje jego treść, a nie forma zewnętrzna (np. tytuł).
Do kogo należy złożyć skargę na Podkarpackiego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej? |
Skargi na organ należy składać do organów właściwych do ich rozpatrzenia. Są nimi w przypadku Podkarpackiego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej:
Skargę możesz złożyć w Podkarpackim Urzędzie Wojewódzkim w Rzeszowie, 35-959 Rzeszów, ul. Grunwaldzka 15, w :
- kancelarii Urzędu – pokój 27, tel. 17 867 10 27, fax.: 17 867 19 50
- wszystkich komórkach organizacyjnych PUW (w tym w delegaturach)
- Oddziale Obsługi Klienta – pokój 213, tel. 17 867 12 13
- wysyłając e-mail: kancelaria@rzeszow.uw.gov.pl
Więcej szczegółów znajdziesz na stronie Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego;
Skargę możesz złożyć w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa, w:
- Kancelarii Ogólnej Urzędu (w godz. 8:15 - 16:15) lub w sekretariatach Delegatur UOKiK,
- przesyłając faks pod numer: 22 826 10 36;
- przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: uokik@uokik.gov.pl
- ustnie do protokołu.
Więcej szczegółów znajdziesz na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W przypadku wątpliwości, czy sprawa, którą zamierzasz skierować należy do kompetencji danego organu, można zwrócić się:
- w przypadku Wojewody Podkarpackiego - do Oddziału Obsługi Klienta w Biurze Wojewody (nr tel.: 17 867 12 13),
- w przypadku Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przesyłając zapytanie na adres uokik@uokik.gov.pl
gdzie otrzymasz wszelkie niezbędne informacje w tym zakresie.
Pliki do pobrania: |
Podstawa prawna |
Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 572)
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. nr 5, poz. 46)
Zarządzenie nr 17/2016 Podkarpackiego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z dnia 24 października 2016 r. w sprawie przyjmowania skarg i wniosków na organ oraz pracowników WIIH w Rzeszowie oraz zasad składania i przyjmowania rozpatrywania petycji w WIIH w Rzeszowie
Wstawił: | Marcin Ożóg | 2024-07-26 09:47:02 |
Zatwierdził: | Marcin Ożóg | |
Sporządził: | Marcin Ożóg |
2024-07-26 09:45:21 | Utworzenie dokumentu | |
2024-07-26 09:44:45 | Edycja dokumentu | |
2024-07-26 09:44:30 | Edycja dokumentu | |
2024-07-26 09:44:27 | Edycja dokumentu | |
2024-05-02 10:37:39 | Edycja dokumentu | |
2024-05-02 10:17:38 | Edycja dokumentu | |
2024-05-02 10:14:07 | Edycja dokumentu | |
2021-02-17 15:08:22 | Edycja dokumentu | |
2021-02-17 15:06:17 | Edycja dokumentu | |
2021-02-17 15:03:42 | Edycja dokumentu | |
2021-02-17 14:59:39 | Edycja dokumentu | |
2021-02-17 14:59:20 | Edycja dokumentu | |
2021-02-17 14:58:14 | Edycja dokumentu | |
2021-02-17 14:55:01 | Edycja dokumentu |