Informacja dla Obywatela - infolinia

 

Szukasz informacji, której nie ma naszej stronie? Chcesz zapytać, jak załatwić sprawę w innym urzędzie albo powiedzieć, co myślisz na przykład o jakiejś regulacji prawnej? Zadzwoń na infolinię „Informacja dla Obywatela”.

Dla kogo jest usługa

Dla każdego. Szczególnie, jeśli chce:

  • zapytać, jak załatwić sprawę w urzędzie,
  • przekazać swoje uwagi o tym, jak wyglądało załatwianie sprawy – na przykład jakie były problemy,
  • przekazać swoje zdanie o sytuacji społecznej i prawnej w Polsce – na przykład zaproponować, jak uprościć jakąś procedurę.

Co musisz zrobić

Zadzwonić pod numer:

222 500 115 – numer ogólny, pod którym pracownicy Informacji centralnej odpowiedzą na twoje pytania, dotyczące usług publicznych.

Jeśli chcesz poznać szczegółowe informacje o jakiejś sprawie urzędowej – pracownik przekieruje połączenie do ministerstwa lub urzędu wojewódzkiego. Możesz też zadzwonić tam bezpośrednio. Poniżej znajdziesz numery telefonów.

Ile zapłacisz

Za połączenie zapłacisz zgodnie z taryfą twojego operatora.

Ile będziesz czekać

Odpowiedź dostaniesz od razu.

Jeśli twoja sprawa jest skomplikowana – pracownik infolinii dokładnie ją przeanalizuje i powie ci, kiedy oddzwoni do ciebie z odpowiedzią.

Godziny pracy infolinii

jeśli chcesz zadzwonić pod numer ogólny: 222 500 115 – całodobowo, 7 dni  w tygodniu

jeśli chcesz zadzwonić bezpośrednio do ministerstwa albo urzędu wojewódzkiego, możesz zrobić to od poniedziałku do piątku, w godzinach pracy urzędu.

Podstawa prawna

Uchwała Nr 76/2015 Rady Ministrów z dnia 26 maja 2015 r. w sprawie przygotowania i wdrożenia inicjatywy „Obywatel”.

 

Wstawił:Marcin Ożóg2021-01-20 13:15:35
Zatwierdził:Marcin Ożóg
Sporządził:Marcin Ożóg
2021-01-20 13:12:20 Utworzenie dokumentu
2021-01-20 11:35:17 Edycja dokumentu
2021-01-20 11:22:17 Edycja dokumentu
2021-01-20 11:21:45 Edycja dokumentu
2021-01-20 11:20:27 Edycja dokumentu
2021-01-20 11:18:29 Edycja dokumentu
2021-01-20 11:17:56 Edycja dokumentu
2021-01-20 11:17:00 Edycja dokumentu