Informacja dla Obywatela - infolinia
Szukasz informacji, której nie ma naszej stronie? Chcesz zapytać, jak załatwić sprawę w innym urzędzie albo powiedzieć, co myślisz na przykład o jakiejś regulacji prawnej? Zadzwoń na infolinię „Informacja dla Obywatela”.
Dla kogo jest usługa |
Dla każdego. Szczególnie, jeśli chce:
- zapytać, jak załatwić sprawę w urzędzie,
- przekazać swoje uwagi o tym, jak wyglądało załatwianie sprawy – na przykład jakie były problemy,
- przekazać swoje zdanie o sytuacji społecznej i prawnej w Polsce – na przykład zaproponować, jak uprościć jakąś procedurę.
Co musisz zrobić |
Zadzwonić pod numer:
222 500 115 – numer ogólny, pod którym pracownicy Informacji centralnej odpowiedzą na twoje pytania, dotyczące usług publicznych.
Jeśli chcesz poznać szczegółowe informacje o jakiejś sprawie urzędowej – pracownik przekieruje połączenie do ministerstwa lub urzędu wojewódzkiego. Możesz też zadzwonić tam bezpośrednio. Poniżej znajdziesz numery telefonów.
Ile zapłacisz |
Za połączenie zapłacisz zgodnie z taryfą twojego operatora.
Ile będziesz czekać |
Odpowiedź dostaniesz od razu.
Jeśli twoja sprawa jest skomplikowana – pracownik infolinii dokładnie ją przeanalizuje i powie ci, kiedy oddzwoni do ciebie z odpowiedzią.
Godziny pracy infolinii |
jeśli chcesz zadzwonić pod numer ogólny: 222 500 115 – całodobowo, 7 dni w tygodniu
jeśli chcesz zadzwonić bezpośrednio do ministerstwa albo urzędu wojewódzkiego, możesz zrobić to od poniedziałku do piątku, w godzinach pracy urzędu.
Podstawa prawna |
Uchwała Nr 76/2015 Rady Ministrów z dnia 26 maja 2015 r. w sprawie przygotowania i wdrożenia inicjatywy „Obywatel”.
Wstawił: | Marcin Ożóg | 2021-01-20 13:15:35 |
Zatwierdził: | Marcin Ożóg | |
Sporządził: | Marcin Ożóg |