Złóż wniosek lub skargę
Masz pomysł na ulepszenie działania naszego urzędu? Swoją propozycję możesz złożyć w formie wniosku. Natrafiasz w kontakcie z WIIH w Rzeszowie, np. podczas załatwiania spraw na trudności? Możesz złożyć skargę.
Sprawdź, jak to zrobić.
Czego może dotyczyć wniosek lub skarga? |
-
Wniosek może zawierać na przykład propozycje:
- ulepszenia organizacji Inspektoratu i jego delegatur,
- wzmocnienia praworządności,
- usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
- ochrony własności,
- lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
-
Skarga może dotyczyć między innymi:
- zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez pracowników WIIH w Rzeszowie
- naruszenia praworządności lub interesów skarżących,
- przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw.
O tym, czy twoje pismo jest wnioskiem czy skargą decyduje jego treść, a nie forma zewnętrzna (np. tytuł).
Jakie informacje musisz zawrzeć we wniosku lub skardze? |
Wskaż:
- imię i nazwisko (nazwę),
- adres,
- wyraźną informację co do tego, czego dotyczy wniosek lub skarga. Najlepiej będzie, jeśli zawrzesz ją w tytule lub w pierwszym zdaniu swojego wniosku lub skargi,
- jak najwięcej szczegółów sprawy, której dotyczy wniosek lub skarga. Jeżeli przedmiot wniosku lub skargi, nie jest związany z zadaniami WIIH w Rzeszowie, przekażemy go do organu właściwego do jego rozpatrzenia.
Jeśli składając wniosek lub skargę nie podasz imienia i nazwiska oraz adresu możemy pozostawić je bez rozpatrzenia.
Jak złożyć wniosek lub skargę? |
Wniosek lub skargę możesz:
- przesłać pocztą elektroniczną na adres sekretariat@wiih.rzeszow.pl lub ok@wiih.rzeszow.pl (maksymalna wielkość wiadomości 20MB),
- poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na platformie ePUAP,
- pisemnie, na adres Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Rzeszowie, 35-959 Rzeszów, ul. 8-go Marca 5,
- bądź ustnie do protokołu bezpośrednio w siedzibie WIIH Rzeszów oraz jego delegaturach w Krośnie, Przemyślu i Tarnobrzegu, w godzinach urzędowania:
- w poniedziałki, środy, czwartki i piątki - od godziny 7.15 do 15.15, oraz
- we wtorki - w godzinach od 8.00 do 16.00.
Swój wniosek i skargę możesz zgłosić bezpośrednio Podkarpackiemu Wojewódzkiemu Inspektorowi Inspekcji Handlowej lub jego Zastępcy w każdy wtorek w godzinach od 15:00 do 16:00.
Szanujemy Twój czas – w celu umówienia się na dyżur prosimy o kontakt z sekretariatem WIIH w Rzeszowie
Wniosku ani skargi nie można złożyć telefonicznie. Złożenie wniosku lub skargi nie podlega opłacie skarbowej.
Co nastąpi po złożeniu wniosku lub skargi |
Twój wniosek lub skargę rozpatrzymy niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. W przypadku braku możliwości rozpatrzenia wniosku lub skargi w ww. terminie zawiadomimy Cię:
- w przypadku wniosku – o tym, co zrobiliśmy w celu rozpatrzenia wniosku i wskażemy przewidywany termin jego załatwienia,
- w przypadku skargi – o przyczynach zwłoki, wskażemy nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczymy o prawie do wniesienia ponaglenia.
Poinformujemy cię o sposobie załatwienia skargi lub wniosku.
W przypadku, gdy z treści skargi lub wniosku nie będzie można ustalić ich przedmiotu, wezwiemy Cię do złożenia, w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia otrzymania wezwania, uzupełnienia lub wyjaśnienia z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienia skargi lub wniosku bez rozpatrzenia.
Odpowiedzi na skargę lub wniosek udzielane są:
- na wskazany adres pocztowy do korespondencji (art. 39 Kpa) za potwierdzeniem odbioru;
- drogą elektroniczną (art. 91 § 1 Kpa) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r. poz. 344), jeżeli wnioskodawca spełni jeden z następujących warunków:
- złoży podanie w formie dokumentu elektronicznego przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej,
- wystąpi do organu administracji publicznej o takie doręczenie i wskaże organowi administracji publicznej adres elektroniczny,
- wyrazi zgodę na doręczanie pism w postępowaniu za pomocą tych środków i wskaże organowi administracji publicznej adres elektroniczny.
W przypadku, gdy skarga dotyczy Wojewódzkiego Inspektora, w zależności od tematu tej skargi, przekażemy ją jak najszybciej do Wojewody Podkarpackiego albo Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. O fakcie przekazania Twojej skargi od razu Cię poinformujemy.
W jakim czasie sprawa zostanie załatwiona? |
Sprawę powinniśmy załatwić w ciągu jednego miesiąca. Niemniej, może się zdarzyć, w przypadkach bardziej skomplikowanych, że sprawę załatwimy w ciągu dwóch miesięcy. Za każdym przypadku o zmianie terminu i jego powodach będziemy Cię informować.
Czy mogę się odwołać? |
W przypadku, gdy sposób załatwienia wniosku nie będzie dla Ciebie zadowalający albo w przypadku, gdy nie rozpatrzymy wniosku w terminie miesiąca lub w terminie wskazanym w zawiadomieniu przysługuje Ci prawo wniesienia do nas skargi w trybie postępowania skargowego z art. 227 - 240 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Jeśli nie rozpatrzymy skargi w terminie miesiąca lub w terminie wskazanym w zawiadomieniu możesz wnieść ponaglenie. Ponaglenie musisz uzasadnić. Skieruj je do nas, rozpatrzymy je w ciągu siedmiu dni od dnia jego otrzymania.
Ponowienie skargi
W przypadku, gdy Twoja skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność została wykazana w odpowiedzi na skargę, a ponowisz skargę i nie wskażesz żadnych nowych okoliczności sprawy, możemy podtrzymać swoje poprzednie stanowisko, co odnotujemy w aktach sprawy bez zawiadomienia Ciebie o tym.
Pliki do pobrania: |
Podstawa prawna |
Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 572)
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. nr 5, poz. 46)
Zarządzenie nr 17/2016 Podkarpackiego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z dnia 24 października 2016 r. w sprawie przyjmowania skarg i wniosków na organ oraz pracowników WIIH w Rzeszowie oraz zasad składania i przyjmowania rozpatrywania petycji w WIIH w Rzeszowie
Wstawił: | Marcin Ożóg | 2024-05-02 10:31:59 |
Zatwierdził: | Marcin Ożóg | |
Sporządził: | Marcin Ożóg |
2024-05-02 10:30:45 | Utworzenie dokumentu | |
2024-05-02 10:30:18 | Edycja dokumentu | |
2022-06-22 07:31:22 | Edycja dokumentu | |
2022-06-21 15:53:05 | Edycja dokumentu | |
2021-02-17 08:17:33 | Edycja dokumentu | |
2021-02-09 15:53:51 | Edycja dokumentu | |
2021-02-09 15:53:24 | Edycja dokumentu | |
2021-02-09 15:53:00 | Edycja dokumentu | |
2021-02-09 15:52:18 | Edycja dokumentu | |
2021-02-04 13:48:33 | Edycja dokumentu | |
2021-02-04 13:41:38 | Edycja dokumentu | |
2021-02-04 13:40:25 | Edycja dokumentu | |
2021-02-04 13:40:12 | Edycja dokumentu | |
2021-02-04 13:38:45 | Edycja dokumentu | |
2021-02-04 13:38:03 | Edycja dokumentu | |
2021-02-04 13:36:47 | Edycja dokumentu |