
Pierwsze oferty publiczne - policz i nie przelicz się
.jpg.png)
Dzień mediacji - polubowne rozstrzyganie sporów konsumenckich
Sprzedawca odrzucił twoją reklamację? Nie jesteś zadowolony ze sposobu rozpatrzenia zgłoszenia? Rozwiąż spór polubownie. 15 października w Międzynarodowy Dzień Mediacji przypominamy o możliwości skorzystania z polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich. Pozasądowe rozstrzyganie sporów konsumenckich (ADR) to szybszy, tańszy i wygodniejszy sposób dochodzenia swoich praw.
UOKiK dla nauczycieli - portal konsument.edu.pl
Uczysz w szkole? Prowadzisz zajęcia dla młodzieży? Być może jesteś rodzicem? Wykorzystaj bezpłatne, nowoczesne narzędzie edukacyjne konsument.edu.pl. To symulator portalu społecznościowego, w którym w bezpieczny sposób pokazujemy, jakie triki stosują oszuści. Phishing, „this is not scam”, dropshipping czy inwestycje alternatywne – jeśli poruszasz się w tych tematach po omacku – ten portal jest dla ciebie!

Niejasne zasady sprzedaży na Vinted.pl - zarzuty Prezesa UOKiK
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wobec litewskiej spółki VINTED prowadzącej serwis, który umożliwia sprzedaż ubrań on-line. Zarzuty dotyczą braku ważnych informacji dla konsumentów, dzięki którym mogliby oni uniknąć niekorzystnych dla siebie finansowo decyzji. Przedsiębiorcy grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu.

DVB-T2 - nowy standard telewizji naziemnej od 1 lipca 2022 roku
Już w przyszłym roku widzowie będą korzystać z drugiej generacji telewizji naziemnej – DVB-T2. Prezes UOKiK przyłączył się do kampanii informacyjnej organizowanej przez Instytut Łączności - #GotowiNaDVBT2. Podpowiadamy, jak przygotować się na nową jakość telewizji.

Sprzęt do elektronicznego monitoringu
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wyjaśniające dotyczące ustalania cen sprzętu do elektronicznego monitoringu. Jednocześnie pracownicy Urzędu przeprowadzili przeszukania w siedzibie spółki Dahua Technology Poland, a także u trzech dystrybutorów jej produktów. Podejrzewane działania mogą polegać na ustalaniu cen odsprzedaży urządzeń.

Gotowi na sezon jesienno-zimowy? - Inspekcja Handlowa sprawdza jakość kurtek i płaszczy
Inspekcja Handlowa przyjrzała się oznakowaniu oraz jakość odzieży wierzchniej. W wyniku kontroli Inspekcji Handlowej, okazało się, że co 5 przebadana odzież jest błędnie oznakowana. Z badań laboratoryjnych wynika, że pojawiają się rozbieżności między deklarowanym a rzeczywistym składem ubrań.

Kampania Prezesa UOKiK "Policz i nie przelicz się!" - siła przekazu dzięki współpracy
Trwa ogólnopolska kampania społeczna Prezesa UOKiK pod hasłem „Policz i nie przelicz się!” Do tej pory w akcję zaangażowało się blisko 180 mediów i instytucji. Dziękujemy za dotychczasowe wsparcie i zachęcamy do dalszego włączania się w kampanię.

Kara dla Enrex Energy - decyzja Prezesa UOKiK
Spółka Enrex Energy nie zostawiała konsumentom podpisanych w ich domach umów na sprzedaż prądu lub gazu. Taka praktyka utrudniała konsumentom dokładne zapoznanie się z warunkami kontraktu i ewentualne odstąpienie od niego. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na Enrex Energy 200 tys. zł kary.

Ubranka dla dzieci - sprawdzamy ich jakość i oznakowanie
Inspekcja Handlowa sprawdziła oznakowanie i jakość odzieży dla małych dzieci. Skład rzeczywisty a deklarowany różni się w przypadku prawie 40 proc. badanych produktów. Kontrolerzy zakwestionowali jedynie 8,1 proc. odzieży pod kątem etykiet np. ze względu na złe nazewnictwo włókien.

Biedronka wykonuje decyzję Prezesa UOKiK - bony dla konsumentów
W wyniku decyzji Prezesa UOKiK właściciel sklepów Biedronka został zobowiązany do przeprowadzenia akcji edukacyjnej i quizu dla konsumentów. Do otrzymania są bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 mln zł. Może je zdobyć 500 tys. osób. Szkolenie dla konsumentów ruszyło 20 września.