
Pierwsze urodziny Instagrama @uokikgovpl
Nieuczciwe praktyki POLMEDIQ - zarzuty Prezesa UOKiK
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty poznańskiej spółce POLMEDIQ. Konsumenci zapraszani są na bezpłatne badania odporności, nie wiedząc, że mają one charakter handlowy i mogą zostać wprowadzeni w błąd odnośnie stanu swojego zdrowia. Za stosowanie nieuczciwych praktyk rynkowych spółce grozi do 10 proc. obrotu, kara pieniężna może zostać nałożona także na członków zarządu.

Prezes UOKiK uzyskał nominację do Grupy Wysokiego Szczebla ds. aktu o rynkach cyfrowych
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny uzyskał nominację do Grupy Wysokiego Szczebla ds. aktu o rynkach cyfrowych. Grupa będzie doradzała Komisji Europejskiej w sprawach związanych z wprowadzanymi przepisami dotyczącymi największych spółek technologicznych i internetowych.

Ponad 3 mln zł kary dla Raiffeisen Bank - decyzja Prezesa UOKiK
Raiffeisen Bank International dokonał bezprawnie jednostronnej zmiany umowy o kredyt hipoteczny w zakresie nowych numerów kont do spłaty i obsługi kredytów. W efekcie konsumenci byli zdezorientowani - nie wiedzieli, na który rachunek wpłacać pieniądze, co powodowało opóźnienia w spłacie rat, a w niektórych sytuacjach wszczęcie windykacji względem kredytobiorców. Prezes UOKiK nałożył na bank karę w wysokości ponad 3,1 mln zł.

Plac zabaw czy plac obaw?
Jesteś zarządcą lub właścicielem placu zabaw? – UOKiK przygotował rady, jak dbać o takie miejsca → wejdź na placezabaw.uokik.gov.pl Jesteś rodzicem lub opiekujesz się dzieckiem? – sprawdź, na co szczególnie zwracać uwagę na placach zabaw. Na naszym Twitterze i Instagramie również znajdziesz porady na ten temat.

Prawie 2,5 mln zł kary dla spółki Merida Polska
Spółka Merida przez 6 lat zabraniała swoim dystrybutorom sprzedaży rowerów przez internet. Spowodowało to podział rynku i ograniczenie konsumentom możliwości wyboru jedynie do najbliższych sklepów stacjonarnych. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na spółkę karę w wysokości prawie 2,5 mln zł.

O prawach konsumenta również w mediach społecznościowych
Czy wiesz kiedy jesteś konsumentem? Czy zawsze masz prawo do reklamacji? Nie zapomnij o nowej odsłonie portalu prawakonsumenta.uokik.gov.pl. To praktyczny przewodnik po Twoich najważniejszych prawach konsumenta. Na naszym Twitterze i Instagramie również znajdziesz porady na ten temat.
Prawa konsumenta - poznaj, korzystaj i podaj dalej!
Z okazji Światowego Dnia Konsumenta inaugurujemy portal prawakonsumenta.uokik.gov.pl w nowej odsłonie. Zmieniliśmy szatę graficzną i zaktualizowaliśmy treść. Ostatnie zmiany przepisów dotyczą też reklamacji – przypominamy, jakie masz prawa!

Raport Komisji Europejskiej - Polska w gronie liderów wśród państw dbających o bezpieczeństwo produktów
W 2022 r. UOKiK przekazał 173 zgłoszenia dotyczące ponad 1,6 mln sztuk niebezpiecznych produktów do systemu Safety Gate/RAPEX. Ta liczba plasuje nas na 3. miejscu wśród krajów uczestniczących w systemie (za Niemcami i Francją). Polska jest również na 2. miejscu jeśli chodzi o wycofania bądź odzyskania od konsumentów niebezpiecznych produktów (za Portugalią). Najwięcej zgłoszeń dotyczyło zabawek, sprzętu elektrycznego i oświetleniowego oraz maszyn.

Deutsche Bank Polska - 5,7 mln zł kary i obowiązek zwrotu opłat za zaświadczenia o kredytach i pożyczkach
Ponad 5,7 mln zł kary nałożył Prezes UOKiK Tomasz Chróstny na Deutsche Bank Polska za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów. Przedsiębiorcy nie mogą jednostronnie zmieniać niedozwolonych postanowień. Konsumentom przysługuje zwrot poniesionych opłat pobranych przez bank w oparciu o zmieniony cennik.

Już niedługo 15 marca - Światowy Dzień Konsumenta
Z tej okazji przypomnimy o podstawowych prawach każdego z nas oraz podpowiemy, gdzie szukać wiedzy i pomocy. Prawa konsumenta – poznaj, korzystaj i podaj dalej!