Ochrona konkurencji - nowelizacja ustawy weszła w życie
uokik logo.png
30.05.2023
Komunikaty UOKiK

Ochrona konkurencji - nowelizacja ustawy weszła w życie

Siła przyciągania - zawsze bezpieczna? Zabawki magnetyczne po kontroli Inspekcji Handlowej
uokik logo2.png
26.05.2023
Komunikaty UOKiK

Siła przyciągania - zawsze bezpieczna? Zabawki magnetyczne po kontroli Inspekcji Handlowej

Cykl #BezpiecznyMaluch – prezentujemy wyniki kontroli: cyferek i literek, puzzli, klocków i książeczek. Sprawdziliśmy siłę przyciągania się magnesów, małe elementy i oznakowanie. W trzech zabawkach dopuszczalna siła przyciągania była przekroczona. Dlaczego to niebezpieczne? Dowiesz się z raportu.

Czytaj więcej
Stracisz dane, stracisz pieniądze! - razem na rzecz konsumentów
na zdjęciu plik rozłożonych banknotów stuzłotowych leżących na białej powierzchni
26.05.2023
Komunikaty UOKiK

Stracisz dane, stracisz pieniądze! - razem na rzecz konsumentów

Ponad 200 mediów i instytucji włączyło się w kampanię Prezesa UOKiK „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”. Ostrzegamy konsumentów przed próbami wyłudzania danych i pieniędzy. Dziękujemy za szeroki odzew i zachęcamy do dalszej współpracy.

Czytaj więcej
Kontrola tych najsłodszych. IH sprawdziła pluszaki
Pluszowy, brązowo-kremowy pluszowy miś, na siedzący na betonowym, zmurszałym murku zdjęcie: Pexels (źródło: Pixabay)
26.05.2023
Komunikaty UOKiK

Kontrola tych najsłodszych. IH sprawdziła pluszaki

Zbliża się Dzień Dziecka. Rozpoczynamy cykl #BezpiecznyMaluch i pokazujemy wyniki kontroli zabawek miękkich – pluszaków, piłek, lalek. Rwaliśmy je, podpalaliśmy i zgniataliśmy, aby sprawdzić, czy będą bezpiecznym prezentem dla najmłodszych. Na 30 modeli 11 nie spełniało wymagań konstrukcyjnych lub formalnych. Najczęstsze błędy to: występowanie zbyt małych elementów w zabawkach, łatwy dostęp do wypełnienia, brak danych producenta i importera oraz wymaganych ostrzeżeń.

Czytaj więcej
#18 Webinar dla konsumentów | 31.05
26.05.2023
Komunikaty UOKiK

#18 Webinar dla konsumentów | 31.05

Konsument przed osiemnastką Umowy dnia codziennego – jak wykorzystać swoje kieszonkowe? Webinar

Czytaj więcej
Opłata za małe zamówienie lub za dostawę w deszcz? - Glovo z zarzutami
Hamburger w bułce posypanej sezamem, z warzywami, żółtym serem znajdujący się w folii aluminiowej  Zdjęcie wykonane przez Daniel Mačura (źródło: Pixabay)
26.05.2023
Komunikaty UOKiK

Opłata za małe zamówienie lub za dostawę w deszcz? - Glovo z zarzutami

Opłata serwisowa, za małe zamówienie czy za opakowanie? Zamawiający w Glovo nie wiedzieli, ile wyniesie koszt całości zamówienia. Drip pricing to dodawanie na ostatnim etapie składania zamówienia niezapowiedzianych wcześniej dodatkowych, obowiązkowych opłat. Niektóre elementy interfejsu Glovo dotyczące kosztów zamówienia mogą być mało widoczne dla konsumenta. Prezes UOKiK postawił platformie Glovo zarzuty wprowadzania konsumentów w błąd, za które grozi kara do 10 proc. obrotu.

Czytaj więcej
Jak obliczać i prezentować obniżki cen - wyjaśnienia Prezesa UOKiK
zdjęcie przedstawia czarną tablicę z napisem wykonanym białą kredą o treści "SALE" i umieszczonymi obok znakami "%"
12.05.2023
Komunikaty UOKiK

Jak obliczać i prezentować obniżki cen - wyjaśnienia Prezesa UOKiK

Przedsiębiorco, informujesz o promocji? Od 1 stycznia br. masz obowiązek podawać najniższą cenę z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Z kontroli i monitoringu rynku przeprowadzonych przez UOKiK wynika, że sprzedawcy często popełniają błędy przy oznaczaniu obniżek. Kto, kiedy i w jaki sposób musi podawać najniższą cenę z 30 dni przed obniżką? Sprawdź w wyjaśnieniach Prezesa UOKiK.

Czytaj więcej
Jakość paliw ciekłych i LPG w 2022 roku
02.05.2023
Komunikaty UOKiK

Jakość paliw ciekłych i LPG w 2022 roku

Inspekcja Handlowa zakwestionowała w ubiegłym roku 1,34 proc. skontrolowanych próbek paliw ciekłych – nieco mniej niż w 2021 r. (1,72 proc.). Wyniki kontroli w 2022 r. wskazują na poprawę jakości benzyny i pogorszenie jakości LPG w porównaniu do ubiegłego roku. Podobnie jak w latach poprzednich wśród kwestionowanych próbek dominuje olej napędowy.

Czytaj więcej
Porozumienia wekslowe Assay - ostrzeżenie Prezesa UOKiK
czarny znak wykrzyknika na trójkątnym znaku w kolorze żółtym z czarną obwódka
02.05.2023
Komunikaty UOKiK

Porozumienia wekslowe Assay - ostrzeżenie Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK postawił zarzuty Assay Management oraz zarządzanej przez nią spółce Assay ASI oferującej „weksle inwestycyjne”. Wydał także ostrzeżenie konsumenckie. Ktoś dzwoni i proponuje ci alternatywną inwestycję na stały, zabezpieczony procent? Z wypłacanymi regularnie odsetkami i zwrotem kapitału? Konsumencie, uważaj na swoje oszczędności!

Czytaj więcej
Compensa wypłaci konsumentom rekompensaty - decyzja Prezesa UOKiK
Grafika przedstawiająca jasną kulę z wizerunkami rodziny (dwójka rodziców oraz dwójka dzieci) trzymaną w otwartych, skierowanych w do patrzącego rękach.Grafika stworzona przez Gerd Altmann z Pixabay
02.05.2023
Komunikaty UOKiK

Compensa wypłaci konsumentom rekompensaty - decyzja Prezesa UOKiK

Dodatkowa ochrona za wyższą składkę? Jeśli konsument nie zareagował na taką ofertę, Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie uznawało to za zgodę. Prezes UOKiK zakwestionował taką praktykę i zobowiązał spółkę do jej zaniechania i usunięcia skutków naruszeń. Ubezpieczyciel zawiadomi konsumentów, że mogą anulować zmiany w umowie wprowadzone bez ich zgody i odzyskać pobrane składki za dodatkową ochronę.

Czytaj więcej
Parkingi pod lupą Prezesa UOKiK - ponad 820 tys. zł kary dla spółki APCOA
znak parkingowy, biała litera "p" na niebieskim tle umieszczona na znaku. Image by EM80 from Pixabay
25.04.2023
Komunikaty UOKiK

Parkingi pod lupą Prezesa UOKiK - ponad 820 tys. zł kary dla spółki APCOA

Zarządca parkingu ogranicza sposoby składania reklamacji? Twierdzi, że czas odpowiedzi może się wydłużyć? Straszy poniesieniem kosztów windykacyjnych i egzekucyjnych? To działania niezgodne z prawem. Prezes UOKiK nałożył karę ponad 820 tys. zł na APCOA Parking Polska i wystąpił o wyjaśnienia do spółek ATPark i Europark.

Czytaj więcej
Logo Produkt Polski
Logo polub polubowne
Europejskie Centrum Konsumenckie
Prawa Konsumenta