Źle oznaczone i przeterminowane? Sprzedawcy kosmetyków pod lupą

09 grudnia 2022

 

  • Podkłady, cienie do powiek, kremy, lakiery do paznokci i szampony do włosów – inspektorzy wzięli pod lupę prawie 2 tysiące partii produktów. Zastrzeżenia wzbudziło 38 proc. z nich.
  • Kontrolerzy sprawdzili 255 hurtowni i sklepów – zarówno niewielkich drogerii, jak i placówek należących do sieci, np.: Kontigo, Sephora, Rossmann, Hebe. W niemal połowie stwierdzili nieprawidłowości.
  • Najczęstsze zastrzeżenia dotyczyły braku lub nieprawidłowej informacji o składnikach i funkcji produktu oraz przekroczenia daty trwałości. Pobierz raport(Link do innej strony) i wykaz zakwestionowanych artykułów(Link do innej strony).

 

Inspektorzy weryfikowali, czy oceniane kosmetyki zawierają wszystkie wymagane przepisami informacje, m.in. dot. funkcji, wykazu składników, szczególnych środków ostrożności. Analizowali też, czy produkty w opisie składu nie zawierają substancji niedozwolonych oraz sprawdzali prawdziwość oświadczeń marketingowych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Pobierz wypowiedź Agnieszki Kowalskiej z UOKiK(Link do innej strony)

 

Pomoc dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 22 266 76 76 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Rzecznicy konsumentów(Nowe okno)(Link do innej strony) – w Twoim mieście lub powiecie
Wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej(Link do innej strony)

 

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 55 60 246
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL(Link do innej strony)
Znajdziesz nas również na Instagramie: @uokikgovpl(Link do innej strony)

 

Pliki do pobrania: